Seavus implements a PSD2 compliancy platform for Marginalen Bank

Seavus is pleased to announce a new peak in its business relationship with one of the Swedish most renowned bank, Marginalen Bank.

The Swedish IT software development and consultancy company Seavus, will implement its PSD2 solution for Marginalen as SaaS, hosted on a cloud and fully managed and operated by Seavus.

As the Payment Service Directive 2 (PSD2) and Open Banking concept are revolutionizing the financial industry in Europe, Marginalen Bank’s goal is to achieve PSD2 compliance on time while staying on the forefront of innovation. Therefore, this collaboration will enable Marginalen to focus on its core business, while Seavus takes full responsibility for operating the PSD2 system and services.

As part of the PSD2 solution, Seavus will also provide TPP (Third party providers) registration, validation and onboarding for access to the bank APIs, as a full-managed service.

The PSD2 solution contains Management portal that can be used by Marginalen to monitor the APIs usage by TPPs, enable or disable specific APIs availability, and monitor the complete functioning of the system.

At the same time, Seavus will help Marginalen bank use the advantages of PSD2 and generate ideas for new value-added services for their end customers. Currently, Seavus is to reach the second milestone in the implementation process on June 14, 2019.

“Seavus’ PSD2 solutions are designed for an in-depth digital transformation of the banks, turning PSD2 into business opportunities for them,” says Marija Nikova, Banking and Finance Division Manager at Seavus. “It is a configurable and self-manageable platform, easy to integrate with the bank core APIs. It enables access to accounts (XS2A) to third parties, using strict rules and best security practices,” she adds.

“We believe that Seavus will significantly help us in our Open Banking transformation with their fast delivery and expertise in the field. The implementation of their PSD2 solution is but a step towards our digitalization and we are looking forward to see the outcome and experience the results of our collaboration,” Marginalen Bank announced.

Om Seavus

Seavus är ett mjukvaruutvecklings- och konsultföretag som har en lång meritlista när det gäller att tillhandahålla framgångsrika företagstäckande affärslösningar. Företaget har över 900 anställda över hela världen och erbjuder en mängd olika produkter och tjänster och täcker framgångsrikt den europeiska och amerikanska marknaden från flera kontor runt om i världen. Seavus växande portfölj sträcker sig från tjänster inom Bank och finans, Managed services, Business Intelligence- lösningar, Embedded-programmering, mobil- och spellösningar till tjänster inom Artificiell intelligens och digital transformation. Vi erbjuder även kundanpassad utveckling, konsulting och resurser. Seavus portfölj inkluderar över 3.500 kunder, däribland många världsledande telekom- och mobiltelefontillverkare, organisationer i bank- och finansbranschen och myndigheter men även företag inom hemelektronik, teknik, utbildning och hälsa.

Om Marginalen Bank

Marginalen Bank Bankaktiebolag (publ) ingår i ESCO Marginalens konsoliderade situation och står under Finansinspektionens tillsyn. Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort, försäkring och pension. I koncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen Bank är i sin tur ett moderbolag i koncernen som bildades i samband med att dotterbolagen Sergel Finans AB, Sergel Finans Oy samt Sergel Finans AS förvärvades från Telia Company i juni 2017. Finansbolagen äger och förvärvar kreditportföljer i respektive land. Marginalen Bank-koncernen har cirka 350 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm, Borås och Sundsvall. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB och är certifierat enligt ISO 9001:2015. Marginalen Banks konton omfattas av den statliga insättningsgarantin.